מכשיר שמיעה הוא אביזר טיפולי שנועד להשיב ללוקה בשמיעתו את איכות החיים הראויה, המכשיר מגיע במספר רב של גדמים ממותגים מובילים, כך שהפתרונות הטכנולוגים החדשניים בתחום עומדים לרשותכם-
כיצד לרכוש מכשיר שמיעה איכותי?
התאמת מכשיר שמיעה בארץ הוא מסלול קל יחסית ונתמך על ידי קופת החולים ומכוני שמע מתקדמים, בפריסה ארצית רחבה, קופות החולים שמות דגש על מטופלים מעל גיל 65 ומאפשרות התאמת מכשיר חדש לבעיית לקות השמיעה של המבוטח אחת לכול שלוש שנים. קופות החולים מפנות אל אחד מארבעת ספקי מכשירי השמיעה, כשהמוצרים המשווקים בארץ נחשבים איכותיים, ומתאימים לשימוש ארוך טווח ויומיומי רציף.
שלבים בהגעה למכשיר המתאים-
- שלב ראשון: עם הסימנים הראשונים של הירידה באיכות השמיעה, מומלץ לקבוע תור אצל מומחה אף אוזן גרון בקופת החולים שלכם, הבדיקה היא שלב מחייב להתקדמות בתהליך, כאשר דרך בדיקתו של הרופא המומחה מושגת תמונה בהירה על בעיית השמיעה.
- שלב שני: בדיקה במכון שמע של קופת החולים, לאחר הבדיקה אצל רופא האף אוזן גרון, תופנו לבדיקה מקיפה ומדויקת במכון השמע של קופת החולים, בבדיקה זו יוגדר היקף הבעיה המדויק, הסיבה לה, טווח גלי הקול שבו השינוי מורגש, וכדומה, בפגישה זו יומלץ פרופיל המכשיר המתאים לכם, קטגוריית מכשיר בסיסת (4-2) ערוצים, ביניים(5 ערוצים) וגבוהה (6 ערוצים לפחות), ותצורת המכשיר המומלצת, וכמו כן אם מכשיר שמיעה אחד יספיק או שדרוש אחד לכול אוזן. לאחר שנקבע סוג המכשיר תופנו אל אחד מארבעת הספקים המורשים איתם לקופת החולים שלכם קשר.
- הספק יספק למטופל מכשיר שמיעה בהתאם להנחיות קופת החולים ולתקופת ניסיון של חודש, על המטופל לבחון בתקופה זו את התאמת הפתרון של המכשיר לצרכיו, נעימות השימוש השוטף בו, ושביעות רצונו הכללית, דעו שגם במכשיר המתאים לכם ביותר, תידרש עקומת הסתגלות קלה.
- אם לאחר חודש מוצא המטופל שהמכשיר אינו עונה על צרכיו, עליו להשיבו לספק, ולפנות שוב אל מכון השמיעה של קופת החולים, במקרים אלו ימצא למטופל פתרון מתאים יותר בהתאם להיצע הקיים ואופי הבעיות שלו בהסתגלות למכשיר.
- לאחר שהמכשיר המתאים נמצא, תדרוש קופת חולים בהתאם לסוג המכשיר, אחוז מסוים של השתתפות עצמית מן המטופל, כאשר על פי רוב- ותלוי בסוג המכשיר, קופות החולים מסבסדות את חלק העלות העיקרי במכשיר.
מכשיר שמיעה, רק במסלול של קופות החולים
כאשר אתם רוכשים מכשיר שמיעה דרך מסלולי קופות החולים, אתם זוכים בהשתתפות במימון שלו, אך גם במוצר שהתאמתו לכם נבדקה, בשירות תיקונים, בייעוץ, ובאוזן קשבת, לכן זהו פתרון אידיאלי למבוטח הסובל מירידה באיכות שמיעתו.