הרבה עסקים מבינים את ההזדמנות הגדולה שטמונה בתחום הזכיינות, הרבה
עסקים מבינים שכך הם יכולים לפתוח סניפים נוספים מבלי לשלם על הקמתם ואף מבלי לנהל
אותם ולדאוג לכוח אדם, ובנוסף גם לקבל תשלום ראשוני לצד תשלום חודשי. עם זאת לצד
הרצון הגדול להפוך להיות חברות מזכות, יש צורך להצליח להגיע למצב בו זכיינים בכלל
יתעניינו לגבי הרשת ויבקשו לחבור אליה. על מנת לעשות זאת יש צורך להשקיע רבות
בפרסום, יש צורך להיכנס לתודעת הלקוחות, למכור מוצרים רצויים ואיכותיים. לרוב הליך
השגת זכיינות כרוך בהוצאות פרסום רבות, אך עם פועלים כהלכה, תוך זמן קצר ניתן למצוא
שההשקעה הצדיקה את עצמה ולו כיוון שזכיינים יתעניינו, יפתחו סניפים נוספים, יותר
הכנסות יזרמו והתפוצה תעשה את שלה, תמשוך עוד לקוחות לטובת כלל הסניפים.
זהירות סכנה
עם זאת לא הכול חיובי, ועל חברה מזכה לדעת שתחום הזכיינות גם עשוי להיות
מאיים אם פועלים בפזיזות. אם ניקח לדוגמה סיטואציה בה נפתח סניף נוסף, אך לא מקפידים
בו על אותה רמת אדיבות, מעניקים מוצר פגום או שהעיצוב לוקה בחסר ומייצר אווירה לא
מתאימה, בקלות אותם לקוחות שביקרו בסניף החדש ויצאו מאוכזבים יסיקו שכלל הסניפים
בעייתיים ועל כן עסק שכזה עשוי להיפגע קשות, רק כיוון שסניף אחד החליט לשנות את
כללי המשחק. על כן אין לאפשר לכל אחד להיות זכיין, גם אם הוא מגיע עם הסכום הנחוץ.
מכאן שחשוב לערוך שיעורי בית קפדניים ולהיות עם יד על הדופק לגב אופי ניהול
הסניפים החדשים.
מהלך מסכם
לאחר שמשקיעים במיתוג, יוצרים באז ומגיעים למקום בו לקוחות רבים מתעניינים
במותג החדש, יש צורך לפרסם שהעסק מעוניין להתרחב ועל כן מחפש אחר זכיינים מתאימים.
כאמור בנקודה זו יש לברור היטב את האופציות השונות ואף להכין חוזה זכיינות קפדני. מהצד השני גם הזכיין העתידי צריך לעשות שיעורי בית ולעבור
היטב על החוזה, ועל כן במצבים כאלו מומלץ שכל צד יצטייד עם עורך דין מטעמו, על מנת
שהאינטרסים של כל צד יקבלו במה ולא ירמסו.